Сучасне матеріалознавство та товарознавство: теорія, практика, освіта
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ У ФОРМУВАННІ ЇЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Перейти вниз

ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ У ФОРМУВАННІ ЇЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ Empty ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ У ФОРМУВАННІ ЇЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Сообщение автор Admin Вт Фев 25 2014, 19:11

Байдакова І.М. к.т.н., доц.
ПУЕТ, м. Полтава


ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ У ФОРМУВАННІ ЇЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Конкурентоспроможність продукції країни впливає на конкурентоспроможність національної економіки. Продаж товарів країн все менше регулюється державою, яка заохочує розвиток конкуренції. Держава намагається оптимально поєднувати конкурентні ринкові та державні регулюючі сили в системі ринкової економіки. При цьому основою ефективності збуту, на нашу думку, є виробництво якісного конкурентоспроможного продукту. Тільки вхід на ринок з конкурентоспроможним товаром дає можливість підприємству вижити в умовах конкуренції. Фірми, що виробляють неконкурентоспроможний продукт приречені на невдачу. Про конкуренцію і конкурентоспроможність товарів написано і опубліковано достатньо багато наукових праць, у кожній із яких даються ті або інші визначення згаданих понять: якості та конкурентоспроможності.
В товарознавстві та економіці існує чимало фундаментальних цікавих розробок теоретичних та методичних питань створення систем управління якістю в окремих галузях, об’єднаннях та підприємствах. Зараз у світі запроваджено системний підхід до управління якістю з різних позицій:
- система якості з моделей, регламентованих стандартами ISO;
- система загального управління якістю (total quality management TQM);
- система загального керівництва підприємством або загально фірмове управління.
Ситуація, в якій опинилися вітчизняні підприємства, радикально відрізняються від тієї, що була характерною для американських і західноєвропейських підприємств, коли вони почали освоювати стандарти ISO і принципи TQM. В Україні для створення СУЯ (системи управління якістю) повинні передувати розробка і прийняття загальної стратегії. Нова стратегія управління якістю продукції дає можливість знайти пріоритетні способи досягнення конкурентних переваг ринку збуту.
В умовах зростаючої складності господарського механізму діяльності, нездатність вітчизняних підприємств бути на рівні сучасних наукових досягнень, невміння гнучко адаптуватися до вимог ринку, загрожує тим, що ринкові позиції підприємства будуть постійно піддаватися небезпеці з боку технологічно передових конкурентів.
Якість продукції, включаючи новизну, технічний рівень вдосконалення, відсутність дефектів, надійність в експлуатації є ключовим чинником утримання позиції на ринку, забезпечення максимального рівня продажу виробів. Основним напрямами підвищення якості підприємства та конкурентоспроможності товарів можуть бути:
- глибокі підходи до вивчення проектів розвитку підприємств;
- досконала розробка проектів розвитку підприємств;
- якість повинна стати принципом роботи всіх структурних підрозділів;
- система управління якістю повинна бути спрямована на запобігання дефектам, а не на перевірку їхньої наявності.
Особливу увагу необхідно звернути на вдосконалення системи стандартизації товарів України.
Сьогодні в період розвитку ринку, в умовах жорсткої конкуренції підприємств і конкурентоспроможності товарів офіційна система практично не працює. Для створення ефективної системи оцінки якості матеріалів та виробів із них необхідно забезпечити узгодження і уніфікацію вимог до якості різних матеріалів і виробів із них (включаючи використання уніфікованої термінології дефектів).
Основами нової системи якості товарів і виробів з них по дефектах зовнішнього вигляду може служити комплект документів, що складається з:
- національного стандарту, розробленого з урахуванням міжнародного досвіду;
- методики оцінки якості матеріалів та виробів із них;
- договорів, що враховуватимуть конкретні умови і вимоги сторін.
Всі показники якості на сьогоднішній день поділяються на обов’язкові та рекомендовані. Отже, для визначення кількісних, якісних характеристик товарів визначаються обов’язкові показники. На жаль, на сьогодні більшість екологічних показників, показників безпеки не віднесені до обов’язкових, або не регламентуються взагалі.
Потрібно переглянути систему класифікації показників якості товарів. Одним із варіантів може бути такий:
- техніко-експлуатаційні показники;
- технологічні показники;
- показники надійності;
- естетичні показники;
- показники безпечності;
- єдність вимірювань.
Особливу увагу потрібно звернути на показники безпеки. Сьогодні необхідно ввести вимоги безпеки, обов’язкові для застосування і виконання відносно до будь-яких видів продукції.

Список використаних джерел: Байдакова Л.І., Голодюк Г.І., Байдакова І.М. Концепція якості / Л.І. Байдакова, Г.І. Голодюк, І.М. Байдакова. – Херсон: - Херсонський національний технічний університет, 2013. – 47 – 49с.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 129
Дата регистрации : 2014-02-25

https://materialtovarzn.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения