Сучасне матеріалознавство та товарознавство: теорія, практика, освіта
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

КРЕАТИВНЕ ВЗУТТЯ – ТРЕНДИ МОДИ ЧИ ІННОВАЦІЇ У ЕСТЕТИЧНИХ ВЛАСТИВОСТЯХ ТОВАРУ?

Перейти вниз

КРЕАТИВНЕ ВЗУТТЯ – ТРЕНДИ МОДИ ЧИ ІННОВАЦІЇ У ЕСТЕТИЧНИХ ВЛАСТИВОСТЯХ ТОВАРУ? Empty КРЕАТИВНЕ ВЗУТТЯ – ТРЕНДИ МОДИ ЧИ ІННОВАЦІЇ У ЕСТЕТИЧНИХ ВЛАСТИВОСТЯХ ТОВАРУ?

Сообщение автор Admin Вт Фев 25 2014, 18:37

Попович Н. І., к.т.н.
Беднарчук М. С., к.т.н., доц.
ЛКА, м. Львів


КРЕАТИВНЕ ВЗУТТЯ – ТРЕНДИ МОДИ ЧИ ІННОВАЦІЇ У ЕСТЕТИЧНИХ ВЛАСТИВОСТЯХ ТОВАРУ?

З появою на ринку нових видів і різновидів креативного (оригінального, незвичайного) взуття – взуття з особливою формою, зовнішнім виглядом і споживними властивостями (рис. 1), не лише призвело до позитивного явища – розширення асортименту та вдосконалення виробництва, але й стало передумовою виникнення питання – «Креативне взуття – це "Тренд моди" чи "Інновації у естетичних властивостях товару"?».

Рисунок 1 – Приклади незвичайного взуття

У вітчизняному товарознавстві відома класифікація вимог споживачів до взуття, відповідно до якої естетичні властивості належать до соціально-психологічних, а їх рівень формується під впливом різних чинників соціального середовища: звичаїв, традицій, моди тощо. За сучасними уявленнями ці вимоги об’єднуються і формуються як естетичні [1]. Відомо, що поняття «мода» має кілька трактування: 1) від фр. mode, від лат. modus – міра, образ, спосіб, правило, розпорядження – нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури; 2) відмінне від поняття "стиль", що походить від лат. stylus – паличка для писання: сукупність характерних рис літератури або мистецтва тієї чи іншої епохи, науки); поняття "мода" у цьому значенні характеризує короткочасні поверхневі зміни зовнішніх форм предметів побуту, мистецьких творів тощо; 3) у вузькому сенсі модою називають зміну форм і зразків одягу протягом порівняно коротких проміжків часу, а тренд у моді трактують як актуальний (найближчий, короткочасний) напрям, періодично повторювану тенденцію розвитку моди [2].
У сучасному креативному взутті незвичними є не лише зовнішній вигляд, форма, властивості, але і матеріали, з яких воно виготовляється: кераміка, скло, коркове дерево, солома, метал, що сміливо поєднані зі звичними шкірою і тканиною. Такі поєднання, покращуючи естетичні властивості, часто погіршують, або навіть унеможливлюють функціонування взуття. Саме тому, значна частка такого взуття є не функціональною, і створюється дизайнерами, що називається, для себе. Але використання сміливих дизайнерських рішень у взутті все ж значно покращує його зовнішній вигляд, що апріорі повинно підвищувати рівень усіх показників його естетичних властивостей - інформаційну виразність, раціональність форми, композиційну цілісність, досконалість виробничого виконання.
Проблема постає у тому, що відповідність виробів соціально-психологічним вимогам оцінюється споживачами за шкалою категорій естетики «прекрасне – огидне», а об’єктивною основою «прекрасного» є доцільність і досконалість. Так, при оцінюванні доцільності і досконалості предмета, зокрема взуття, його форма сприймається чуттєво, і оцінюється з утилітарної (забезпечується антропометричними, функціональними й ергономічними властивостями), технічної (пов’язана з технологією виробництва) й естетичної (забезпечує емоційне сприйняття) точки зору.
Відповідність форми утилітарним функціям, які вона виконує, є основою естетичної доцільності, з іншого боку, естетична досконалість є синтезом об’єктивного і суб’єктивного у формі образів та ін. Такі тези підтверджуються наявністю суперечності між утилітарними й естетичними властивостями взуття, вирішувати яку можна і потрібно лише через процес розвитку людської практики, вираженої у розвитку естетичної цінності: утилітарне – надутилітарне. Тому, становлення і розвиток естетичного не означає повне заперечення утилітарного, а передбачає їх суперечливу єдність, яка забезпечується створенням нової стійкої цілісності [1].
Таким чином, проблема креативного взуття у системі "інновації у товарознавстві - тренди моди", залишається не вирішеними і обґрунтовує актуальність подальших досліджень.

Список використаних джерел: 1. Кушнір М. К. Товарознавство непродовольчих товарів. Ч. III. Товарознавство взуттєвих товарів / М. К. Кушнір, Н. П. Тихонова. – К.: НМЦ “Укоопосвіта”, 2001. – 266 с. 2. Тренди весни-літа 2014: лукбук Bobkova [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lady.tochka.net/ua/37656-trendy-vesny-leta-2014-lukbuk-bobkova-foto/
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 129
Дата регистрации : 2014-02-25

https://materialtovarzn.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения