СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ
Сучасне матеріалознавство та товарознавство: теорія, практика, освіта :: МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ТОВАРОЗНАВСТВА
Страница 1 из 1
СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ
Кайнаш А.П., к.т.н, доц.; Чаричанська В.Ю.
ПУЕТ, м. Полтава
СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ
Забезпечення населення молоком та молочними продуктами, тісно пов’язане з розвитком молочного ринку, функціонування якого залежить від якісної сировинної бази, стану виробництва, ринкової інфраструктури, платоспроможності споживачів. Це свідчить про важливість стабільного розвитку їх виробництва і збуту, ефективного функціонування переробних підприємств, підвищення конкурентоспроможності. Для цього необхідно володіти достовірною інформацією про стан та стратегічні напрямки майбутнього розвитку молочного ринку.
Актуальність теми полягає в тому, що кон’юнктура на ринку молока постійно змінюється й тому виникає потреба періодично аналізувати поточну ситуацію та перспективи його розвитку. Мета роботи – аналіз сучасного ринку молочних товарів України.
Ринок молочних продуктів відноситься до числа висококонкурентних – кількість тільки крупних виробників на ньому складає близько півтора-двох десятків, а дрібних локальних виробників – перевищує кілька сотень. Така кількість підприємств призвела до того, що ринок виявився досить «подробленим». Найбільші підприємства молочного бізнесу – компанії «ВіммБілльДанн», «Lactalis», «Юнімілк», «Danone», «Злагода», «Rainford», «Галичина» та інші.
Серед ринку молочної продукції компанія «Юнімілк» має найбільшу частку (9%). До холдингу входять завод «Галактон» (місто Київ), Кременчуцький міський молочний завод. Відомі торгові марки – «Галактон», «Кремез», «Баланс», «Дивина».
Молочна промисловість поступово йде від випуску нефасованої продукції. Більшість виробників прагнуть відійти від «класичного» продукту убік продуктів із більшим вмістом біологічних добавок.
Ринок молочних товарів досить розвинений, насичений і за оцінками експертів не відрізняється від європейських ринків. Проте не слід забувати, що за даними Держкомстату споживання молочної продукції на душу населення в Україні в кілька разів
нижче, ніж в європейських країнах.
Сегмент кисломолочних продуктів є другим за значенням для українського ринку молокопродуктів після сегменту цільного молока. В ньому представлена така продукція як: кефір, ряжанка, йогурти, кисломолочні сири та сиркові вироби, сметана тощо. Для кисломолочних продуктів властива значна концентрація виробництва – майже 58% потужностей зосереджено в Харківській, Дніпропетровській, Донецькій і Полтавській областях, а також у столиці (63%).
Вітчизняна молочна продукція експортується в основному до Росії, Молдови, Казахстану, Туркменістану, Азербайджану та Грузії (рис.1).
Рисунок 1 – Величина експорту кисломолочних продуктів протягом 2008-2012 р.р., тис. кг
Аналіз розміру експорту кисломолочних продуктів показав, що величина експорту найбільшою була в 2011 р. і складала 80,3 тис. кг, а найменшою – у 2012 р. (67,7 тис. кг).
Найбільше експортної продукції було отримано країнами СНД та Російською Федерацією протягом 2008-2012 р.р., найменше експортної кисломолочної продукції було отримано Молдовою. Характерною рисою для Молдови є тенденція збільшення експорту в 2008-2010 р.р., проте наступні два роки показують зменшення попиту на дану продукцію.
За даними Держкомстату України, вітчизняні виробники протягом 2008-2012 р.р. практично повністю забезпечували потреби внутрішнього ринку у молочних продуктах (рис. 2).
Аналізуючи виробництво основних видів молочної продукції за останні п’ять років, можна зробити висновок, що за цей період постійно збільшується кількість виробництва молока обробленого рідкого. Лише в 2009 р. виробництво дещо знизилося до позначки
770 тис. т, але в 2012 р. – зросло на 139 тис. т.
Рисунок 2 – Виробництво основних видів молочної продукції за 2008–2012 роки, тис. т.
Позитивною ознакою на ринку молочної галузі за 2011–2012 р.р. є характерне поступове збільшення виробництва сиру свіжого неферментованого, кисломолочного та кисломолочних продуктів.
Спостерігається тенденція спаду виробництва такої групи як сири жирні. Найменший обсяг виробництва склав у 2012 році – 168 тис. т, так у 2008 р. цей показник складав 236 тис. т. Даний спад виробництва може бути пов'язаний із «сирною війною» України з Російською Федерацією.
Отже, проблемним питанням залишається якість молочної сировини та її ціноутворення, низька купівельна спроможність населення, у результаті чого можливості молочної промисловості повною мірою не реалізуються, практично відсутні державні соціальні програми. Тому дане питання потребує регулювання з боку держави, адже український ринок молочних товарів має реальні можливості стати досить прибутковим бізнесом і потужним експортером молочних продуктів вітчизняного виробництва на європейські ринки.
Список використаних джерел: 1. Бережна А. Состояние мировой молочной промышленности // Молочная промышленность. – 2004. – № 6. – С.12-14. 2. Іванух Р.А. Аграрна економіка і ринок / Р.А. Іванух, С.Л. Дусановський, Є.М. Білан. – Тернопіль: Збруч, 2003. – 308 с. 3. Малиновський Б., Володченко О. Молочні ріки виходять з берегів. // Галицькі контракти, 2002. – №15. – С. 8-11. 4. Петрович О. Не дождётесь! Украинская молочная индустрия сдаваться не собирается // Продукты питания. – 2005. – № 12. – С. 10-18. 5. Статистичний щорічник України 2012 / Державний комітет статистики України ; за ред. О. Г. Осауленка. – К. : Вид-во «Консультант», 2012. – 567 с.
ПУЕТ, м. Полтава
СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ
Забезпечення населення молоком та молочними продуктами, тісно пов’язане з розвитком молочного ринку, функціонування якого залежить від якісної сировинної бази, стану виробництва, ринкової інфраструктури, платоспроможності споживачів. Це свідчить про важливість стабільного розвитку їх виробництва і збуту, ефективного функціонування переробних підприємств, підвищення конкурентоспроможності. Для цього необхідно володіти достовірною інформацією про стан та стратегічні напрямки майбутнього розвитку молочного ринку.
Актуальність теми полягає в тому, що кон’юнктура на ринку молока постійно змінюється й тому виникає потреба періодично аналізувати поточну ситуацію та перспективи його розвитку. Мета роботи – аналіз сучасного ринку молочних товарів України.
Ринок молочних продуктів відноситься до числа висококонкурентних – кількість тільки крупних виробників на ньому складає близько півтора-двох десятків, а дрібних локальних виробників – перевищує кілька сотень. Така кількість підприємств призвела до того, що ринок виявився досить «подробленим». Найбільші підприємства молочного бізнесу – компанії «ВіммБілльДанн», «Lactalis», «Юнімілк», «Danone», «Злагода», «Rainford», «Галичина» та інші.
Серед ринку молочної продукції компанія «Юнімілк» має найбільшу частку (9%). До холдингу входять завод «Галактон» (місто Київ), Кременчуцький міський молочний завод. Відомі торгові марки – «Галактон», «Кремез», «Баланс», «Дивина».
Молочна промисловість поступово йде від випуску нефасованої продукції. Більшість виробників прагнуть відійти від «класичного» продукту убік продуктів із більшим вмістом біологічних добавок.
Ринок молочних товарів досить розвинений, насичений і за оцінками експертів не відрізняється від європейських ринків. Проте не слід забувати, що за даними Держкомстату споживання молочної продукції на душу населення в Україні в кілька разів
нижче, ніж в європейських країнах.
Сегмент кисломолочних продуктів є другим за значенням для українського ринку молокопродуктів після сегменту цільного молока. В ньому представлена така продукція як: кефір, ряжанка, йогурти, кисломолочні сири та сиркові вироби, сметана тощо. Для кисломолочних продуктів властива значна концентрація виробництва – майже 58% потужностей зосереджено в Харківській, Дніпропетровській, Донецькій і Полтавській областях, а також у столиці (63%).
Вітчизняна молочна продукція експортується в основному до Росії, Молдови, Казахстану, Туркменістану, Азербайджану та Грузії (рис.1).
Рисунок 1 – Величина експорту кисломолочних продуктів протягом 2008-2012 р.р., тис. кг
Аналіз розміру експорту кисломолочних продуктів показав, що величина експорту найбільшою була в 2011 р. і складала 80,3 тис. кг, а найменшою – у 2012 р. (67,7 тис. кг).
Найбільше експортної продукції було отримано країнами СНД та Російською Федерацією протягом 2008-2012 р.р., найменше експортної кисломолочної продукції було отримано Молдовою. Характерною рисою для Молдови є тенденція збільшення експорту в 2008-2010 р.р., проте наступні два роки показують зменшення попиту на дану продукцію.
За даними Держкомстату України, вітчизняні виробники протягом 2008-2012 р.р. практично повністю забезпечували потреби внутрішнього ринку у молочних продуктах (рис. 2).
Аналізуючи виробництво основних видів молочної продукції за останні п’ять років, можна зробити висновок, що за цей період постійно збільшується кількість виробництва молока обробленого рідкого. Лише в 2009 р. виробництво дещо знизилося до позначки
770 тис. т, але в 2012 р. – зросло на 139 тис. т.
Рисунок 2 – Виробництво основних видів молочної продукції за 2008–2012 роки, тис. т.
Позитивною ознакою на ринку молочної галузі за 2011–2012 р.р. є характерне поступове збільшення виробництва сиру свіжого неферментованого, кисломолочного та кисломолочних продуктів.
Спостерігається тенденція спаду виробництва такої групи як сири жирні. Найменший обсяг виробництва склав у 2012 році – 168 тис. т, так у 2008 р. цей показник складав 236 тис. т. Даний спад виробництва може бути пов'язаний із «сирною війною» України з Російською Федерацією.
Отже, проблемним питанням залишається якість молочної сировини та її ціноутворення, низька купівельна спроможність населення, у результаті чого можливості молочної промисловості повною мірою не реалізуються, практично відсутні державні соціальні програми. Тому дане питання потребує регулювання з боку держави, адже український ринок молочних товарів має реальні можливості стати досить прибутковим бізнесом і потужним експортером молочних продуктів вітчизняного виробництва на європейські ринки.
Список використаних джерел: 1. Бережна А. Состояние мировой молочной промышленности // Молочная промышленность. – 2004. – № 6. – С.12-14. 2. Іванух Р.А. Аграрна економіка і ринок / Р.А. Іванух, С.Л. Дусановський, Є.М. Білан. – Тернопіль: Збруч, 2003. – 308 с. 3. Малиновський Б., Володченко О. Молочні ріки виходять з берегів. // Галицькі контракти, 2002. – №15. – С. 8-11. 4. Петрович О. Не дождётесь! Украинская молочная индустрия сдаваться не собирается // Продукты питания. – 2005. – № 12. – С. 10-18. 5. Статистичний щорічник України 2012 / Державний комітет статистики України ; за ред. О. Г. Осауленка. – К. : Вид-во «Консультант», 2012. – 567 с.
Похожие темы
» ГРИБНА ІНДУСТРІЯ УКРАЇНИ: СТАН ТА СПОЖИВЧИЙ ПОПИТ
» СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ ОЛІЇ СОНЯШНИКОВОЇ
» СТАН СТАНДАРТИЗАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА ФТОРОПЛАСТОВИХ ВИРОБІВ
» ФОРМУВАННЯ РИНКУ ХАРЧОВИХ КОНЦЕНТРАТІВ
» СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ НА РИНКУ ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ
» СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ ОЛІЇ СОНЯШНИКОВОЇ
» СТАН СТАНДАРТИЗАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА ФТОРОПЛАСТОВИХ ВИРОБІВ
» ФОРМУВАННЯ РИНКУ ХАРЧОВИХ КОНЦЕНТРАТІВ
» СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ НА РИНКУ ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ
Сучасне матеріалознавство та товарознавство: теорія, практика, освіта :: МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ТОВАРОЗНАВСТВА
Страница 1 из 1
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения
|
|