Сучасне матеріалознавство та товарознавство: теорія, практика, освіта
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ

Перейти вниз

СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ Empty СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ

Сообщение автор Admin Вт Фев 25 2014, 19:51

Кайнаш А.П., к.т.н, доц.; Чаричанська В.Ю.
ПУЕТ, м. Полтава


СУЧАСНИЙ СТАН РИНКУ МОЛОЧНИХ ТОВАРІВ УКРАЇНИ

Забезпечення населення молоком та молочними продуктами, тісно пов’язане з розвитком молочного ринку, функціонування якого залежить від якісної сировинної бази, стану виробництва, ринкової інфраструктури, платоспроможності споживачів. Це свідчить про важливість стабільного розвитку їх виробництва і збуту, ефективного функціонування переробних підприємств, підвищення конкурентоспроможності. Для цього необхідно володіти достовірною інформацією про стан та стратегічні напрямки майбутнього розвитку молочного ринку.
Актуальність теми полягає в тому, що кон’юнктура на ринку молока постійно змінюється й тому виникає потреба періодично аналізувати поточну ситуацію та перспективи його розвитку. Мета роботи – аналіз сучасного ринку молочних товарів України.
Ринок молочних продуктів відноситься до числа висококонкурентних – кількість тільки крупних виробників на ньому складає близько півтора-двох десятків, а дрібних локальних виробників – перевищує кілька сотень. Така кількість підприємств призвела до того, що ринок виявився досить «подробленим». Найбільші підприємства молочного бізнесу – компанії «ВіммБілльДанн», «Lactalis», «Юнімілк», «Danone», «Злагода», «Rainford», «Галичина» та інші.
Серед ринку молочної продукції компанія «Юнімілк» має найбільшу частку (9%). До холдингу входять завод «Галактон» (місто Київ), Кременчуцький міський молочний завод. Відомі торгові марки – «Галактон», «Кремез», «Баланс», «Дивина».
Молочна промисловість поступово йде від випуску нефасованої продукції. Більшість виробників прагнуть відійти від «класичного» продукту убік продуктів із більшим вмістом біологічних добавок.
Ринок молочних товарів досить розвинений, насичений і за оцінками експертів не відрізняється від європейських ринків. Проте не слід забувати, що за даними Держкомстату споживання молочної продукції на душу населення в Україні в кілька разів
нижче, ніж в європейських країнах.
Сегмент кисломолочних продуктів є другим за значенням для українського ринку молокопродуктів після сегменту цільного молока. В ньому представлена така продукція як: кефір, ряжанка, йогурти, кисломолочні сири та сиркові вироби, сметана тощо. Для кисломолочних продуктів властива значна концентрація виробництва – майже 58% потужностей зосереджено в Харківській, Дніпропетровській, Донецькій і Полтавській областях, а також у столиці (63%).
Вітчизняна молочна продукція експортується в основному до Росії, Молдови, Казахстану, Туркменістану, Азербайджану та Грузії (рис.1).

Рисунок 1 – Величина експорту кисломолочних продуктів протягом 2008-2012 р.р., тис. кг

Аналіз розміру експорту кисломолочних продуктів показав, що величина експорту найбільшою була в 2011 р. і складала 80,3 тис. кг, а найменшою – у 2012 р. (67,7 тис. кг).
Найбільше експортної продукції було отримано країнами СНД та Російською Федерацією протягом 2008-2012 р.р., найменше експортної кисломолочної продукції було отримано Молдовою. Характерною рисою для Молдови є тенденція збільшення експорту в 2008-2010 р.р., проте наступні два роки показують зменшення попиту на дану продукцію.
За даними Держкомстату України, вітчизняні виробники протягом 2008-2012 р.р. практично повністю забезпечували потреби внутрішнього ринку у молочних продуктах (рис. 2).
Аналізуючи виробництво основних видів молочної продукції за останні п’ять років, можна зробити висновок, що за цей період постійно збільшується кількість виробництва молока обробленого рідкого. Лише в 2009 р. виробництво дещо знизилося до позначки
770 тис. т, але в 2012 р. – зросло на 139 тис. т.
Рисунок 2 – Виробництво основних видів молочної продукції за 2008–2012 роки, тис. т.

Позитивною ознакою на ринку молочної галузі за 2011–2012 р.р. є характерне поступове збільшення виробництва сиру свіжого неферментованого, кисломолочного та кисломолочних продуктів.
Спостерігається тенденція спаду виробництва такої групи як сири жирні. Найменший обсяг виробництва склав у 2012 році – 168 тис. т, так у 2008 р. цей показник складав 236 тис. т. Даний спад виробництва може бути пов'язаний із «сирною війною» України з Російською Федерацією.
Отже, проблемним питанням залишається якість молочної сировини та її ціноутворення, низька купівельна спроможність населення, у результаті чого можливості молочної промисловості повною мірою не реалізуються, практично відсутні державні соціальні програми. Тому дане питання потребує регулювання з боку держави, адже український ринок молочних товарів має реальні можливості стати досить прибутковим бізнесом і потужним експортером молочних продуктів вітчизняного виробництва на європейські ринки.

Список використаних джерел: 1. Бережна А. Состояние мировой молочной промышленности // Молочная промышленность. – 2004. – № 6. – С.12-14. 2. Іванух Р.А. Аграрна економіка і ринок / Р.А. Іванух, С.Л. Дусановський, Є.М. Білан. – Тернопіль: Збруч, 2003. – 308 с. 3. Малиновський Б., Володченко О. Молочні ріки виходять з берегів. // Галицькі контракти, 2002. – №15. – С. 8-11. 4. Петрович О. Не дождётесь! Украинская молочная индустрия сдаваться не собирается // Продукты питания. – 2005. – № 12. – С. 10-18. 5. Статистичний щорічник України 2012 / Державний комітет статистики України ; за ред. О. Г. Осауленка. – К. : Вид-во «Консультант», 2012. – 567 с.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 129
Дата регистрации : 2014-02-25

https://materialtovarzn.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения