Сучасне матеріалознавство та товарознавство: теорія, практика, освіта
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

SWOT-АНАЛІЗ МЕРЕЖІ КАВ’ЯРЕНЬ "COFFEE LIFE"

Перейти вниз

SWOT-АНАЛІЗ МЕРЕЖІ КАВ’ЯРЕНЬ "COFFEE LIFE" Empty SWOT-АНАЛІЗ МЕРЕЖІ КАВ’ЯРЕНЬ "COFFEE LIFE"

Сообщение автор Admin Вт Фев 25 2014, 19:50

Орлова В.М., к.т.н., доц.; Терещенко О.О.
Дніпропетровський університет ім. А. Нобеля


SWOT-АНАЛІЗ МЕРЕЖІ КАВ’ЯРЕНЬ "COFFEE LIFE"

Кава займає провідне місце серед основних товарних груп ринку (зерно, золото, платина, срібло, нафта, газ і кава). Більш того, кава є одним з найприбутковіших товарів, який часто порівнюють із золотом. Аналітики відзначають, що останніми роками спостерігається стрімке зростання купівельного попиту на цей продукт, а разом з цим і зростання цін.
Каву вирощують для продажу майже в 60 країнах. У Бразилії, Колумбії, В'єтнамі, Індонезії та Індії виробляють близько 70% усього світового обсягу кави [1]. Зростання світового попиту на каву відбувається за рахунок виходу товару на ринки, що розвиваються, до яких відноситься Україна. Такі тенденції роблять ринок України привабливим з боку виробників і постачальників.
Сьогодні кава займає третє місце за популярністю у світі після води і чаю та міцно увійшла в життя сучасного українця. Згідно зі статистичними даними, Україна займає четверте місце в Європі за кількістю спожитих чашок кави: в середньому 1 чашка кави на 1 українця. Так що, можна констатувати, що ринок кави в Україні має значний потенціал розвитку і ще не досяг точки свого насичення.
Основними виробниками кави, які задовольняють попит на українському ринку є такі великі транснаціональні компанії: ТОВ "Nestle-Ukraine" (продукція під торговими марками "Nescafe», «Nesquik», «Coffee-mate»), ПрАТ "Craft Foods Ukraine" (представлене такими торговими марками як «Jacobs», «Maxwell House», «Carte Noire»), "Strauss Group" (торгові марки "FORT", "Roberto TOTTI", "Черная Карта"), – і декілька українських операторів: СП ТОВ "Галка Лтд" (ТМ "Галка"), ТОВ "Віденська кава" (ТМ "Віденська кава"), Одеський комбінат харчових концентратів (ТМ "Одесский кофе", "Borneo", "Black Camel Espresso"), Дніпропетровський комбінат харчових концентратів (ТМ "Золоте зерно"), ТОВ "Укркофе" ("Lacomba ") [2].
Найбільшу частку реалізованої кави займає розчинна, так як споживачів приваблює її здатність швидко розчинятися в гарячій та холодній воді. Третину займає мелена кава, яка цінується споживачами за свої смакові та ароматичні властивості, хоча й коштує вона набагато більше. Найменшу, але суттєву питому вагу в загальному об'ємі реалізованої кавової продукції займають кавові суміші, які характеризуються широким асортиментом та невисокою вартістю (рис.1) [3].

Рисунок 1 – Структура продажу кавової продукції

На сьогоднішній день 70% всього об'єму споживання кави та кавових напоїв складає частка споживання кавової продукції для домашнього вжитку, 25% займає ринок HoReCа і незначна частина 5% належить споживанню кавової продукції в офісах і реалізація кави через кавові автомати (рис.2) [3].

Рисунок 2 – Основні засоби розповсюдження кавової продукції в Україні

З кожним роком спостерігається тенденція збільшення частки споживання кави та кавової продукції на ринку HoReCa (готелі, ресторани, кафе).
Сьогодні виживання й розвиток підприємства залежить від уміння своєчасно передбачити зміни на ринку й відповідно адаптувати свою діяльність, змінюючи асортимент продукції та послуг, форми обслуговування, збутову мережу, організаційну структуру, інші елементи внутрішнього потенціалу. Всі організації за умов конкурентного середовища, мають не тільки концентрувати увагу на внутрішньому стані справ, але й розробляти довгострокову стратегію, яка дала б змогу їм встигати за змінами, що відбуваються.
У зв'язку з популяризацією та формуванням культури споживання кави та кавових напоїв, був проведений SWOT-аналіз (визначення сильних і слабких сторін підприємства, а також можливості та загрози) мережі кав’ярень "Coffee Life" ТОВ "Кофе-Тайм" − однієї з популярної мережі в Україні, який представлений в таблиці 1.
Отже, можна зробити наступні висновки:
– заміна певних позицій в асортименті кав’ярень, надання додаткових послуг може позитивно вплинути на стабілізацію об’ємів реалізації;
– наявність перспективних ідей і колективу, який зацікавлений в їх втіленні сприяє розширенню мережі кав’ярень, розширення асортименту та удосконалення якості продукції та обслуговування;
– для мінімізації втрат відвідувачів у зв’язку зі зміною їх смаків та потреб, в мережі кав’ярень "Coffee Life" постійно вводяться новинки в меню;
– постійний контроль якості виконання службових обов’язків та систематичне підвищення кваліфікації персоналу, надає змогу вплинути на рівень обслуговування та уникнути некомунікабельності серед персоналу;
– так як інфляція більш прискорено впливає на ціноутворення, ніж зростають доходи потенційних відвідувачів, в мережі кав’ярень "Coffee Life" постійно впроваджуються вигідні акції та пропозиції для залучення потенційних відвідувачів;
– проведення чемпіонатів серед баристів на найкращого в своїй справі стимулює розвиватися персонал кав’ярень.
Таким чином, взявши до уваги всі висновки можна зробити такі рекомендації керівництву мережі кав’ярень "Coffee Life":
– розробити дитяче меню в мережі кав’ярень "Coffee Life";
– запропонувати відвідувачам настільні ігри (шашки, шахи, головоломки, пазли, нарди тощо);
– впровадити сервіс "замовлення по телефону" (споживач телефонує в кав’ярню, замовляє напої, готову продукцію чи товари з магазинчику, і уточнює час, коли може приїхати за замовленням).


Таблиця 1 – SWOT-аналіз мережі кав’ярень "Coffee Life" ТОВ "Кофе-Тайм"

СИЛЬНІ СТОРОНИ СЛАБКІ СТОРОНИ
Розташування кав’ярень у найбільших містах України: Києві, Дніпропетровську, Харкові, Запоріжжі, Луганську та Кіровограді та постійне розширення мережі Нестабільні об’єми реалізації (влітку – зменшується кількість відвідувачів; взимку – найбільший потік відвідувачів; восени та весною – простежується тенденція залежності від погоди)
Компанія постійно прагне підвищувати якість підготовки персоналу, таким чином підвищувати якість приготування напоїв та обслуговування Цінові змагання з конкурентами негативно впливають на прибуток компанії
Ефективне використання кожного співробітника Дуже високий рівень плинності кадрів
Власний виробничий цех Немає дитячого меню
Компанія володіє логотипом, який упізнають на всій території України і навіть іноземці Дуже невелика кількість рекламних кампаній поза кав’ярнями
Наявність дуже широкого та глибокого асортименту кавових напоїв в різних об’ємах Добробут потенційних відвідувачів зростає не так швидко, як хотілося би
Впровадження щомісячних вигідних акцій та пропозицій –
Персонал кав’ярень намагається встановити дружні відносини з постійними відвідувачами –
МОЖЛИВОСТІ: ЗАГРОЗИ:
Заміна певних позицій залежно від сезону Посилення конкурентної боротьби
Надання додаткових послуг (замовлення за телефоном, замовлення столу електронною поштою чи за телефоном) Зміна смаків та потреб відвідувачів
Можливість залучення інвестицій Негативний вплив інфляції
Наявність перспективних ідей та їх втілення для максимізації прибутку Несприятливі зміни в податковій політиці
Премії за напрацювання наднормових годин, премії найкращим бариста за високі показники продаж, заохочення наставників стажистів Некомунікабельний офіціант є безпосереднім чинником низького рівня середнього чеку
Проведення чемпіонатів серед баристів мережі кав’ярень –

Список використаних джерел:1. Cостояние рынка кофе Украины в условиях финансового кризиса [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://supersadovnik.net/costoyanie-rynka-kofe-ukrainy-v-usloviyax-finansovogo-crisis. 2. Обзор рынка кофе в Украине [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://rb.com.ua/. 3.Рынок кофе [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.souz-inform.com.ua/index.php?language=rus&menu=article/coffee
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 129
Дата регистрации : 2014-02-25

https://materialtovarzn.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения